ד"ר דניאל שינהר - "אל מול ארון התרופות" מעריב, "לבריאות" 31.10.2010

"אל מול ארון התרופות" מעריב, "לבריאות" 31.10.2010

לילד יש חום, ודווקא עכשיו הסירופ נגמר. הוא מתעורר באמצע הלילה, האוזניים כואבות לו, ודווקא עכשיו אתם לא מוצאים את הטיפות שיקלו עליו. תחושת התיסכול הזו מוכרת לרבים: הילד בוכה, אבל התרופה שתעזור לו – בדיוק נגמרה. כהורים, אנחנו חייבים להיות מוכנים לכל מצב וכך גם ארון התרופות שלנו, ובמיוחד בחורף.

מהם הדברים שצריכים להיות בארון?
התקררות/הצטננות
 מאופיינת בדלקת הרקמות של דרכי הנשימה העליונות, כאבי גרון, אודם ויובש בגרון, שיעול יבש או עם מעט ליחה.

להקלה על נזלת ואף סתום: תכשירים עם מי מלח, שנקראים גם מים פיזיולוגיים, אוטריוין, סידרת תכשירים ללא מרשם רופא, להקלה על נזלת ואף סתום. אקמול צינון לטיפול יום ולילה, טיפות אסטרגלוס פלוס ויטמין C, לחיזוק המערכת החיסונית.

שפעת
מאופיינת בשיעול יבש המתפתח לשיעול ליחתי, חום גבוה, צמרמורות, כאבי שרירים, כאבי ראש ועניים, כאבי גרון.
הטיפול המומלץ: תכשירים להורדת חום ושיכוך כאבים – נרות, סירופים על בסיס איבופרופן או פרצטמול. להקלת התסמינים ניתן להשתמש בטיפות אף אוטריוין למספר ימים, ובנוסף טיפות לשיכוך כאבי אוזניים.

לחיזוק מערכת החיסון ולהגנה מפני זיהומים, במיוחד של מערכת הנשימה, ממומלצת תמצית תקנית של שורש אסטרגלוס, סירופ המשלב תמציות צמחי מרפאה ופועל להקלה מיידית של תסמיני השפעת.

דלקת מערות האף (סינוסים)
יכולה להתפתח כזיהום נגיפי במערכת הנשימה, או כתסביך של נזלת. הסימפטומים כוללים הפרשת נזלת מוגלתית, כאבים עזים באזור הסינוסים, עליית חום וצמרמורת.
הטיפול המומלץ: אנטיביוטיקה, בדרך כלל לאחר בדיקת רופא מומחה (אף אוזן גרון).

דלקת גרון או שקדים
הסימפטומים כוללים כאבי גרון, חום, הרגשה רעה, צמרמורות.
הטיפול המומלץ: בדיקת רופא, לקיחת משטח גרון שבעקבותיו ניתן טיפול אנטיביוטי. אם נשללה דלקת חיידקית, ניתן לתת תרופות להקלה על כאבי גרון. הפתרון המומלץ הוא טבליות למציצה כמו: למוסין וסטרפסילס.

אלרגיות
תרופות אנטי היסטמניות מדור ראשון (ללא מרשם) מקלות על מצבי אלרגיה ועיניים דומעות. בין התרופות היעילות: לורסטין, לוראטרין, זילרג'י, היסטזין ונפסטיל ג'ל.

ציוד עזרה ראשונה
טפטת, מזרק, כפות מדידה, פדים ספוגים באלכוהול, פלסטרים, עזרי חבישה, מספרים קטנים, מדחום (כספית או דיגיטאלי, כיום יש מדחומים למצח ולאוזן), חומרי חיטוי (אלכוהול או מי חמצן), תמיסה לחיטוי וריפוי, משחת ריפוי, משחה להקלה על כוויות וגירוד של העור ותחבושות המקלות על כוויות.