דלקות אוזניים טיפול | ד"ר דניאל שינהר

דלקות אוזניים טיפול

כל הורה מכיר את זה, הילד נכנס לבריכה שוכח לשים אטמי אוזניים, ותוך כמה שעות מתברר שיש לו דלקת חריפה באוזניים. אם לא מטפלים בזה מהר היא יכולה להחמיר, לכאוב, ולהיות מאוד לא נעימה.

מים באוזניים זו רק דוגמא אחת למה ילד עלול לסבול מדלקות אוזניים, כפי שאנחנו יודעים ישנן עוד מספר סיבות שדורשות טיפול מהיר וייחודי. עבור דלקות אוזניים טיפול יכול להתבצע גם באמצעים מסורתיים, קרי אנטיביוטיקה למיניהן וגם באמצעים טבעיים, שלא נגיד טיפולי סבתא מוכרים. שני סוגי הטיפולים יכולים לעזור, בהנחה ומבצעים אותם נכון כמובן.
דלקות אוזניים הן הגורם מספר אחד למתן אנטיביוטיקה לילדים, כך עלה ממחקר שנערך לפני מספר שנים. אך האמת היא שגם בלי אנטיביוטיקה אפשר לטפל בדלקות אוזניים טיפול יעיל וטוב.

אנטיביוטיקה אומנם מטפלת בכאב, אך לא בהכרח פותרת את בעיית הדלקת כשלעצמה. חשוב להבהיר, דלקות אוזניים זו מחלה שכיחה אצל ילדים, בעיקר עד גיל שנתיים. בשלב זה, הדלקות מלוות בחום, בכי בלילה, אי שקט, הפרשות מוגלה ותחושה מאוד לא נוחה. הרבה פעמים הדלקת יכולה להופיע בשתי האוזניים במקביל וכמעט כל ילד יחלה בה. מדובר במחלת חורף שגרתית. על מנת לדעת האם הילד שלכם סובל מדלקת אוזניים עליכם להיות ערים לכך שבהתחלה הוא יהיה מצונן, יהיה לו שיעול ונזלת, לאט החום יעלה. במצב כזה סביר להניח שהסיבה לכך היא מחלת אוזניים.

מלבד הטיפול האנטיביוטי, ניתן להעביר דלקת אוזניים טיפול של משככי כאבים, ולתת לה לחלוף בעצמה. במקרה כזה, יש סיכוי של שבעים אחוז שהדלקת תעבור בעצמה. הבעיה היא עד שהדלקת תעבור, ייקח כמה ימים והילד עלול לסבול. דבר לא נעים לו וגם לא לנו.

דרכי טיפול טבעיות מוכרות בדלקת אוזניים הן בעיקר באמצעות שמן זית. מחממים מעט שמן זית, לוקח מקל אוזניים טובלים אותו בשמן ואז מכניסים לאוזן. המטרה היא לנקות את האוזן מן המוגלה. צריך להיזהר שהמקל לא יהיה חם מדי בשביל שהילד לא ירגיש צריבה. דרכים נוספות הן באמצעות שימוש ארוך טווח בצמחי מרפא ומזונות מחזקים, אלה אמורים להחזיק את המערכת החיסונית ולמנוע הופעה של דלקת אוזניים.

על מנת לקבל עוד מידע על דלקות אוזניים טיפול באמצעים שונים, יש ליצור קשר עם ד"ר דניאל שינהר, כירורג בכיר שמתמחה במחלות ילדים וביניהן גם דלקות אוזניים. ד"ר שינהר ישמח לעמוד לרשותכם בכל עניין ועניין ולעזור לכם לטפל בדלקת אוזניים אצל ילדיכם ולהנחות אתכם כיצד לנהוג בעתיד במקרה וילדכם יסבול מדלקת זו.

טיפול בדלקות גרון