חיסוני שפעת אלטרנטיביים | ד"ר דניאל שינהר

חיסוני שפעת אלטרנטיביים

החורף במדינת ישראל, נוחת עלינו בבת אחת ללא התראה מוקדמת ואיתו מגיעות שלל מחלות ויראליות המפילות רבים למשכב. הילדים שנמצאים בסביבות צפופות, כמו גן ובית הספר חשופים במיוחד להדבקות הדדיות ולפיכך אנו מוצאים לעיתים קרובות, כיתות מצומצמות בשל מחלתם של ילדים רבים.

במטרה לצמצם את כמות התחלואה במחלת השפעת, ממליץ משרד הבריאות לחסן את האוכלוסייה הבוגרת ואת הילדים.
השנה בעקבות שרשרת אירועים מצערת, נוצר חשש מאד גדול בקרב הציבור מקבלת החיסון, דבר הגורם לירידה בולטת בכמות המתחסנים.

חוזרת ועולה השאלה, האם ניתן להשיג חיסון בדרכים אחרות, פרט לחיסון הקונבנציונאלי הקיים. להומאופתיה מודרנית, דרכים רבות להתמודד ולמנוע את מחלת השפעת ומחלות ויראליות שכיחות אחרות הגורמות לאי נוחות ואובדן ימי עבודה/לימוד למרות שאינן שפעת.

הומאופתיה מודרנית מעודדת חיזוק מערכת החיסון ואת כושר הריפוי העצמי של הגוף בכל הרמות, גופנית ונפשית כאחד. מעודדת יצירת נוגדנים ושיפור התפקוד של התאים הלבנים ובכך מעלה את התנגודת של הגוף בפני פלישת וירוסים ומזרזת את תהליך ההבראה במקרה של הדבקה. מטופל הנוטל תרופות אלטרנטיביות, ייהנה מתחלואה נמוכה מאד ובמקרים בהם הוא נדבק, תהליך ההחלמה שלו יהיה מהיר וללא סיבוכים.

חיזוק המערכת החיסונית לחורף כוללת תפריט יומי המורכב ממרכיבים תזונתיים, תוספי מזון ותרופות הומיאופתיות.
תזונה:
  • ויטמין C - הינו אחד המרכיבים הותיקים והמוכרים המשפרים את עמידות הגוף כנגד מתקפת נגיפים. ניתן למצוא אותו בשפע במיץ תפוזים טבעי, פקעות ורדים, פלפל וברוקלי. ויטמין זה משפר תפקוד של מערכות מנטרלות בגוף.
  • סלניום - הינו יסוד קורט (חומר הדרוש לגוף בכמות מעטה) ומצוי בקמח חיטה, שיבולת שועל , אורז, דגים ושום. הסלניום חשוב ביותר למערכת החיסון ומגביר את הנוגדנים והיכולת של הגוף לקטול חיידקים.
  • אכיניצאה ופרופוליס - הינם תוספי מזון מן הטבע בעלי סגולות להגברת מערכת החיסון ושיפור עמידות הגוף בפני חיידקים ונגיפים.
צמחי מרפא
קיימים בשוק מספר תכשירים מוכנים המורכבים מצמחי מרפא שמטרתם להגביר את התפקוד של מערכת החיסון. תכשירים אלה נלקחים בטיפות, מספר פעמים ביום והינם נטולי כל תופעות לוואי. חלקם מבוססים על תורת הרפואה הסינית ויעילותם גבוהה

להלן מספר דוגמאות לתכשירים מסוג זה:
  • חיסונית פלוס תמצית (בית מרקחת ראשונים פארם) – מיועד לחיזוק המערכת החיסונית במבוגרים. תכשיר מיוחד       לילדים קטנים מתחת לגיל שנה נקרא תכשיר חיסונית פלוס סירופ.
  • חיזוקית של הדס – תכשיר נפוץ לחיזוק מערכת החיסון בילדים.
  • חיסונית של "רפואות" – מבוסס על צמחי מרפא סיניים, תכשיר הניתן לטיפול בטיפות מספר פעמים ביום.
הומאופתיה מודרנית
להומאופתיה מודרנית יש דרכים רבות לסייע להתמודד עם תחלואיי החורף במישור של חיזוק מערכת החיסון וכן בהתמודדות טובה יותר אם וכאשר קיימת הדבקה במחלה ויראלית:
  • על מנת להגביר ולשפר את תפקוד המערכת החיסונית, מומלץ להשתמש בתרופה הומיאופתית בשםEngystol  תרופה זו באה בצורת טבליות למציצה הנמסות מתחת ללשון וכן בטיפות. ניתן להשתמש בתרופה זו בזמן מחלה חריפה וכן כאמצעי מניעה בשימוש של טבלית אחת פעם בשבוע הגורם לשפעול מערכת החיסון.
  • קיימות תרופות הומאופתיה מודרניות המופיעות בסימון R ואותן ניתן לרכוש בבתי מרקחת מיוחדים אך גם ברשתות הפארם, המיועדות לתחלואיי החורף כגון: נזלת, שיעול, כאבי גרון, שפעת ועוד. השימוש בתרופות אלה יעיל בזמן המחלה החריפה ואז יש ליטול את התרופות מספר רב של פעמים ביום עד להשגת הקלה משמעותית במצבנו הגופני. טיפול זה משמש גם כטיפול מנע לתקופת החורף, כאשר אנו נוטלים תרופות אלה כטיפול מונע, על מנת שלא נדבק במחלות הויראליות. השימוש בתרופות יעשה פעם, פעמיים בשבוע. מומלץ להשתמש בשילוב של R6+R49 ,שילוב זה הניתן פעם עד פעמיים בשבוע מעניק חיסון נרחב כנגד מחלות ויראליות ושפעת בפרט.
  • תרופות של חברת BOIRON , אלה תרופות הומיאופתיות, המיובאות מצרפת, המגבירות את התפקוד של מערכת החיסון. בניהם ניתן למצוא את ה-OSCILLOCOCINUM - תכשיר המטפל ומונע את השפעת. התכשיר מופיע בגרנולות (כדוריות קטנות ומתוקות) אותן לוקחים מתחת ללשון מספר פעמים ביום.
אין במידע באתר זה תחליף להיוועצות עם רופא מומחה.