ד"ר דניאל שינהר - "שיהיו בריאים", "ידיעות אילת", 29.10.2010

"שיהיו בריאים", "ידיעות אילת", 29.10.2010

רופא ילדים בכיר ומנהל פורום רפואת ילדים באתר doctors ממליץ כל התרופות והתכשירים שצריכים להימצא בארון תרופות החורף.

התקררות או הצטננות,  מאופיינת על ידי דלקת של הרקמות הריריות של דרכי הנשימה העליונות, כאבי גרון, אודם ויובש בגרון, שיעול יבש או עם מעט ליחה, צרידות, צריבה בעיניים, דמעות, חום ותשישות. המחלה נמשכת כ- 7-10 ימים.
הטיפול המומלץ להקלה על נזלת ואף סתום  – תכשירים עם מי מלח, שנקראים גם מים פיזיולוגיים, אוטריוין - סדרת תכשירים ללא מרשם רופא, לילדים, תינוקות ומבוגרים, להקלה על נזלת ואף סתום.

אקמול צינון בטיפול יום ולילה, טיפות אסטרגלוס וויטמין c משמשים בעיקר לחיזוק המערכת החיסונית.

השימוש באסטרגלוס עוזר להתמודד כנגד זיהומים במערכת הנשימה ומונע הישנות מחלות האופייניות לתקופת החורף.

שפעת היא מחלה המאופיינת על ידי שיעול יבש המתפתח לשיעול ליחתי לאחר כ- 3 ימים, חום גבוה וצמרמורת, כאבי שרירים בכל הגוף, כאבי ראש ועיניים, תשישות וכאבי גרון. השפעת מתפתחת באופן מהיר ביותר. עלולה להתפתח נזלת חריפה, שהסימפטומים שלה דומים לחלק מסימפטומי ההצטננות, צמרמורת, חום קל, המלווה בגירוי ויובש בגרון, תחושת לחץ וכובד בחלק הקדמי של הראש, התעטשויות, רירית גדושה ואף סתום, שיכולים לגרום לכאבי גרון ו/או דלקת ודלקת אוזניים. הטיפול התומך המומלץ: טיפול בתכשירים להורדת חום ושיכוך כאבים -  טפטפת, נרות להורדת חום וסירופים על בסיס איבופרופן, או על בסיס פרצטמול, שתייה מרובה ומעקב אחר חום הגוף.

להקלת התסמינים, ניתן לתת טיפות אף אוטריוין למספר ימים ובנוסף טיפות לשיכוך כאבי אוזניים - מקלות על הכאב נקודתית אצל ילדים ופעוטות הסובלים מכאבי אוזניים, כמו:e.n  פורמולה - תכשיר ייחודי המשלב תמציות צמחי מרפא להקלה על דלקות וכאבי אוזניים להרפיה, הקלה ושחרור מכאב של שרירים תפוסים מומלץ וולטרן אמולג'ל. בנוסף, לחיזוק מערכת החיסון ולהגנה מפני זיהומים, במיוחד של מערכת הנשימה מומלץ לצרוך תמצית תקנית שורש אסטרגלוס שיעיל בטיפול בשפעת, בהצטננות ובזיהומים ויראליים ופלוטון – סירופ המשלב תמציות צמחי מרפא ופועל להקלה מיידית על תסמיני השפעת, לזירוז מועד ההחלמה  ומונע סיבוכיה.

דלקת מערות האף (סינוסיטיס). הדלקת יכולה להתפתח כזיהום נגיפי במערכת הנשימה או כסיבוך של נזלת. הדלקת יכולה להיגרם כתוצאה מחסימת פתחי הניקוז של הסינוסים לחלל האף. הסימפטומים כוללים הפרשת נזלת מוגלתית, כאבים עזים באזור הסינוסים, עליית חום וצמרמורת. הטיפול המומלץ הוא טיפול אנטיביוטי בדרך כלל לאחר בדיקת רופא מומחה (אף אוזן גרון).

המלחמה באלרגיה
עונת המעבר נפתחת ואיתה תסמיני האלרגיה, תרופות אנטי היסט מניות מדור ראשון (ללא מרשם) מקלות על מצבי אלרגיה ועיניים דומעות. בין התרופות היעילות נמצאות תרופות כגון לורסטין, לוראטרין, זילרג'י, היסטזין ופנסטיל ג'ל שאפקטיבי ביותר להקלה ולהרגעת העור הודות למרכיב האנטיהיסטמין המנטרל את התגובה האלרגית.

חשוב גם להיות מצוידים בציוד עזרה ראשונה הכולל טפטפת, מזרק וכפות מדידה, פדים ספוגים באלכוהול, פלסטרים, עזרי חבישה, מספרים קטנים, מדחום (כספית או דיגיטאלי; כיום יש מדחומים למצח ולאוזן), חומרי חיטוי (אלכוהול או מי חמצן), תמיסה לחיטוי וריפוי, משחת ריפוי, משחה להקלה על כוויות וגירוד של העור  ותחבושות המקלות על כוויות.