אסטמה | ד"ר דניאל שינהר מנהל מחלקה
זימון תורים

מהי אסטמה?
אסטמה הינה מחלה ריאתית כרונית המתבטאת בהתקפים של קוצר נשימה החל ממצב קל של צפצופים בזמן הנשימה ועד מצב חמור ומסכן חיים.

בזמן התקף אסטמתי דרכי האוויר מתכווצים ובכך יש קושי בהכנסת אויר לריאות וכתוצאה מכך כושר החמצון של הדם יורד. כיווץ זה של דרכי הנשימה יכול לקרות כתוצאה מתגובה אלרגית, מחלה ויראלית, מאמץ גופני וגורמים סביבתיים.

מהם הגורמים לאסטמה?
קיימת נטייה משפחתית לאסטמה אך לגורמים סביבתיים יש תפקיד מרכזי. תופעות אלרגיות, מחלות ויראליות של דרכי הנשימה העליונות (הצטננות ונזלת), פעילות גופנית מאומצת במיוחד באוויר קר, מתח נפשי, כל אלה עלולים בחולה עם נטייה לכך לפתח התקף של קוצר נשימה מלווה בצפצופים הקרוי, התקף אסטמתי.

איך מזהים התקף אסטמתי?
בהופעה של קוצר נשימה בפעם הראשונה הזיהוי יבוצע על ידי הרופא המטפל. הרופא ישמע בהאזנה על פני הריאות צפצופים וכן נשיפה מוערכת בעקבות לכידה של אוויר בתוך הריאות וקושי בהוצאתו דרך דרכי נשימה מכווצות. בהמשך המטופל או ההורים יזהו בעצמם הופעה של התקף מסוג זה.

מה ההבדל בין אסטמה בילדים לבין זו במבוגרים?
במרבית המקרים של אסטמה בקרב ילדים, הסיבה להתקפים הינה מחלות ויראליות חוזרות של דרכי הנשימה העליונות. לכן במרבית המקרים אם השנים התופעה הולכת ונעלמת. לעומת זאת במבוגרים, תופעות אלרגיות הינן שכילות יותר כגורמים להתקפי אסטמה ולכן מבוגרים יזדקקו לטיפולים מתמשכים.

הטיפול באסטמה – רפואה מערבית:
הטיפול הרפואי מורכב מטיפול בזמן התקף חריף וטיפולים למניעת התקפים עתידיים. בזמן התקף חריף, הטיפול מבוסס על אינהלציות של מרחיבי סינפונות (ונטולין, טרבולין), סטרואידים (בודיקורט, פלוקסוטייד) ואף תכשירים המכילים סטרואידים במתן דרך הפה (בטנאזול).

במקרים קשים במיוחד יינתן הטיפול בחדר המיון ויכלול גם מתן תרופות דרך הוריד. הטיפול המונע כולל הימנעות מחשיפה לחומרים שעלולים לגרום להתקף וכן מתן תכשירים דרך הפה לדוגמא סינגולייר.

הטיפול ההומאופתי באסטמה
ניתן למצוא כיום וריאציות שונות של טיפול הומאופתי באסטמה. עם זאת, המכנה המשותף לטיפולים אלה, בדומה למקרה של טיפול באלרגיות, הוא המאבק בתסמיני המחלה ברובד פנימי של הגוף. בפועל, הדבר נעשה באמצעות טיפול טבעי המתאים למאפייני המטופל, לחומרת הבעיה ממנה הוא סובל ולתסמינים הספציפיים המופיעים אצלו.

לקבלת מידע נוסף ולתאום תור לקליניקה התקשרו אלי כעת לטלפון 052-2807771

אסטמה