תיקון ברית מילה | ד"ר דניאל שינהר מנהל מחלקה
המרפאה
זימון תורים
הומאופתייה
כירורג ילדים
לייעוץ
לקביעת תור

 
שליחת מייל

 
 
phone2, phone, contact, telephone, support, call

 0722-796-046

הברית לא נראית לכם יפה? הילד נראה כאילו אינו נימול....האיבר קבור רוב הזמן בתוך עודף של עור? יתכן וילדכם זקוק לתיקון של ברית המילה.

מאת: ד"ר דניאל שינהר, מומחה בכירורגית ילדים והומיאופת מודרני
 
ברית מילה היא פעולה כירורגית שיש לה תוצאות קוסמטיות. חלק מתוצאות אלה קשורות בעצם ביצוע המילה וחלק קשורות לגנטיקה שאיתה נולד התינוק.

פתח יציאת שתן נמוך
פתח יציאת השתן ב-95 אחוז מהבנים נמצא בקצה העטרה. ב-5 אחוז הוא יכול להיות נמוך יותר. כמובן שממצא זה איננו קשור להליך המילה ואין לו כל משמעות עתידית. ניתן יהיה לראות ממצא זה רק לאחר ביצוע המילה ואין לו קשר לפעולה עצמה.

סיבוב של הפין
תופעה נוספת מוכרת היא סיבוב של הפין ימינה או שמאלה ותופעה זאת קורת בערך ב-50 אחוז מהזכרים. ממצא זה בולט יותר לאחר ביצוע המילה ושוב אין לו קשר לפעולת המילה אלא הגנטיקה שאיתה נולד התינוק.

עודף עורלה
הממצא היחיד הקשור לביצוע המילה עצמה הינו מה שמכונה "עודף עורלה". בתהליך ריפוי הפצע של המילה, לעיתים יש ריפוי ביתר של הצלקת. ממצא זה גורם לעודף עור המכסה את העטרה. במרבית המקרים ממצא זה יעלם עם הגדילה של הפין ולא יהווה כל בעיה.

ממצא זה מופיע בערך ב-5 אחוז מכלל הנימולים. במידה ועודף עורלה זה מכסה מעל ל-50 אחוז מהעטרה והילד נראה כאילו אינו נימול יש מקום לשקול לבצע תיקון ברית מילה.

תיקון עודף עורלה
תיקון זה מבוצע רק ב0.5 אחוז מכלל הנימולים. ביצוע תיקון מילה נעשה בהרדמה כללית בחדר ניתוח לפחות לאחר גיל שנה. בניתוח מסירים את עודף העור על מנת שהמראה הקוסמטי של האיבר יראה יפה יותר. ברור שניתוח זה הינו קוסמטי בלבד ועודף העור אינו מהווה כל בעיה תפקודית בהווה או בעתיד. לכן מומלץ להתייעץ עם מומחה בנושא לפני הליכה לניתוח.
 
תיקון ברית מסיבות אחרות
במקרים מסוימים תיקון ברית המילה אינו רק על בסיס קוסמטי אלא נובע מצורך תפקודי. לדוגמא, יתכן ובזמן החלמת הפצע של הברית נוצרת צלקת המעקמת את

הפין לצד מסוים או גורמת לסיבוב של העטרה בזוית כזו היוצרת עיוות של הפין.

כמו כן, תתכן הצטלקות של הפצע הברית מעל העטרה ולמעשה אינה מאפשרת את יציאת העטרה מעבר לצלקת נוקשה. (קרוי פאראפימוזיס).

בכל המקרים הללו, קיימת הוריה לניתוח תיקון של הברית ולעיתים אלה ניתוחים מורכבים. במקרים אלה יש לשחרר את הצלקת מסביב לפין , לסובב או לישר למנח תקין ובכך להעניק מראה תקין. כמובן שניתוחים מסוג זה יעשו בהרדמה כללית על ידי מומחה בכירורגית ילדים או אורלוגיית ילדים.

לעיתים יתכנו חבלות בזמן המילה. כלומר, קטיעה של העטרה או חלק ממנה יטופלו באופן דחוף מיד לאחר שקרו ואינם נחשבות כתיקון של ברית מילה אלא פגיעה דחופה עם סיבוכים משמעותיים להמשך החיים. פגיעות מסוג זה נדירות יחסית, אך כשהן קורות, הן זוכות להדים תקשורתיים גדולים ותינוקות אלה נזקקים למספר ניתוחים על מנת לשקם את הנזק שנגרם להם.

תיקוני ברית מילה ניתן לבצע בכל גיל, אך ברור שככל שהילד בוגר יותר החוויה פחות נעימה ומכאיבה יותר. הטיפול לאחר הניתוח כולל מתן משככי כאבים ואמבטיות ישיבה יום יומיות למשך מספר ימים. הפצע מחלים תוך כשבוע ימים והתוצאה הקוסמטית, אסתטית הסופית תראה בערך לאחר כחודש וחצי.

לקבלת מידע נוסף ולתאום תור לקליניקה התקשרו אלי כעת לטלפון 052-2807771

 

תיקון ברית מילה

 


להתייעצות / קביעת תור
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת


 אין במידע באתר זה תחליף להיוועצות עם רופא מומחה


מרפאה ראשית
ברודצקי 43, רמת אביב

0722-796-046
talishinhar@gmail.com

בניין רופאים, רמת אביב, תל אביב,
כניסה ב׳ (מערבית),
צמוד לשופרסל - קומה 1,
מול קופ״ח מאוחדת.

 


מרכז רפואי דוד ADMC, הרצליה
ייעוץ הומיאופתי – ביטוחים פרטיים
Admcmedical.com

רחוב דוד המלך 1, הרצליה פיתוח

 


** שימו לב ***
מרפאת שב"ן לכירורגית ילדים
לבעלי כרטיס קופת חולים מכבי ומאוחדת
** ימי רביעי בלבד **