דר' דניאל שינהר - גרנולומה טבורית
זימון תורים

גרנולומה טבורית, בואו נדבר על זה רגע.

הורים לניו-בורנס מחכים בציפייה ליום שבו ינשור גדם הטבור. והנה השבועות עוברים, היום מגיע והשמחה גדולה. אבל רגע - מה זה הבלט הורדרד שמופיע כעת במרכז הטבור?

טוב ששאלתם.

זו גרנולומה טבורית, שמורכבת מרקמות, תאי חיבור ותאי דלקת.יש לציין שזה לא קורה תמיד, אבל כשכן - הגלד הזה מפריש רירית צהבהבה על החיתול והבגדים. הגרנולומה הטבורית נראית כגוש אדום המכוסה בהפרשה צהבהבה ומופיע באחד ל-500 ילודים. לרוב התופעה אינה מטרידה את התינוק, אך היא יכולה להזדהם וכתוצאה מכך לגרום לגירוי של העור מסביב לטבור. הפרשות בצבע ירוק או הפרשה מוגלתית דורשת התייעצות עם רופא כירורג מומחה לילדים בהקדם על מנת לשלול בעיה רפואית שיכולה להיות מורכבת יותר.
הסיבה להופעת גרנולומה טבורית נובעת מחוסר התייבשות מלאה של חבל הטבור ויצירת רקימת הצלקת של הטבור לאחר נשירת חבל הטבור.

אז מה עושים?

קיימות שיטות טיפול שונות לטיפול בתופעה. שיטות אלה כוללות צריבה עם סילבר נטראט שזהו חומר הגורם לצריבה וייבוש של הגרנולומה. שיטה זו דורשת חזרה של מספר פעמים על הפעולה ועלולה להסב אי נוחות לתינוק. שיטה נוספת כוללת קשירה של בסיס הגרנולומה עם חוט תפירה כירורגי ובכך גורמת לנמק של הגרנולומה ולנשירתה.

ד"ר שינהר מנהל מחלקת כירורגית ילדים בשיבא תל השומר פיתח שיטת טיפול ייחודית להסרת גרנולומה טבורית, ללא כאב תוך פעולה שנעשית במרפאה של ד"ר שינהר. הפעולה מתבצעת בעזרת מכשור כירורגי זעיר פולשני, הפרוצדורה אורכת מספר דקות ללא כאבים ולאחר מכן אין צורך בטיפולים חוזרים. לאחר הטיפול , ד"ר שינהר נותן הנחיות להמשך הטיפול בבית הכוללות שמירה על ניקיון הטבור על ידי רחצה של האזור במים וסבון, ייבושו והשארתו חשוף. אין צורך במתן טיפול אנטיביוטי.

דר׳ דניאל שינהר, מנהל מחלקת ילדים בבית החולים ספרא , שיבא תל השומר מטפל מעל ל  - 30 שנה בתינוקות , פגים ועד מתבגרים. ד"ר שינהר מאמין בגישה טיפולית המתייחסת למטופל בגובה העיניים והתייחסות אליו באופן בלתי אמצעי, המשלב טיפול מקצועי ברמה הגבוהה ביותר וללא כאב.

גרנולומה טבורית

מרפאה ראשית