מדריך הריון הומאופתיה | ד"ר דניאל שינהר מנהל מחלקה
המרפאה
זימון תורים
הומאופתייה
כירורג ילדים
לייעוץ
לקביעת תור

 
שליחת מייל

 
 
phone2, phone, contact, telephone, support, call

 0722-796-046

מי אני?
ד"ר דניאל שינהר (MD). אני בוגר לימודי רפואה באוניברסיטת ת"א והתמחתי בכירורגית ילדים בבית חולים סורוקה בבאר שבע ומשנת 1999 אני עובד בבית חולים תל השומר במחלקת כירורגית ילדים.

במהלך שנות עבודתי רכשתי ניסיון רב בטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות. בנוסף, למדתי הומאופתיה מודרנית בבית הספר של חברת HEEL הגרמנית ועברתי השתלמויות רבות בתחום בארץ ובחו"ל.

במדריך תגלי:
  • את התשובה האם טיפול טבעי יכול לעזור לך בתקופת ההריון?
  • תקבלי טיפים להתמודדות עם השינוי הפיזיולוגי והרגשי שאת עוברת בשלבים הראשונים של ההריון.
  • טיפים להתמודדות עם בעיות כרוניות שהופיעו לך במהלך ההריון כמו: כאבים בשד, כאבי ראש, בעיות עיכול, דחפי אכילה משונים, כאבי שרירים, כאבי גב, עצירות דלקות חוזרות בשתן ובריחת שתן ועוד.
  • והטיפים של ד"ר שינהר להריון בריא!
חשוב שתדעי , הריון הינו תהליך טבעי ובריא.
חשוב להקפיד בתשעת חודשי ההריון בהם אנו יוצרים חיים חדשים על אורח חיים בריא, תוך הקשבה ורגישות לשינויים שחלים בגופך כאישה הרה.
 
שילוב של אורחות חיים אלה עם טיפול טבעי מתאים, טבעי וללא תופעות לוואי יביאו להטבה משמעותית ב-Well Being  שלך  ויאפשר לך לעבור את תשעת חודשי ההריון בשמחה ולהגיע ללידה במצב גופני מיטבי.

פרטייך יישארו חסויים ולעולם לא אחלוק אותם עם אחרים.
כל הזכויות שמורות לד"ר דניאל שינהר, כירורג ילדים והומיאופת מודרני.
 

מדריך הריון

טיפול טבעי מהו?


טיפול טבעי נמצאה כדרך טיפול טבעית בזמן ההריון והלידה והיא שיטת טיפול המשפיעה מהר ובצורה טובה למצבים רבים שעלולים להתעורר בזמן ההריון. טיפול טבעי, הינו טיפול עדין, טבעי, ואין מניעה להשתמש בו לנשים בהריון, לתינוקות שאך נולדו, לאנשים עם מוגבליות ואף לזקנים. כל אלה הינם אנשים שעלולים להיות בעלי רגישות מיוחדת לתרופות אחרות ולכן טיפול טבעי מתאימה עבורם.
 
טיפול טבעי מורכב ממגוון חומרים הקיימים בטבע כגון צמחים ומינרליים וכל צמח או חומר יכול להיות תכשיר אפשרי ל: דבש, מלח שולחני, מי ים, פרחים שונים, צמחים, עצים כל אלה יכולים לשמש כבסיס לטיפול טבעי ולטפל במגוון בעיות גופניות, נפשיות ורגשיות.
 
לנשים בהריון יש סיבה טובה לחשוש מתרופות רגילות. ידועים מספר מקרים בעבר של תרופות שניתנו לנשים בהריון שגרמו להופעת מומים מולדים. לא כך הדבר עם טיפול טבעי. לאישה הרה אין מניעה להיות מטופלת בטיפול טבעי ויש מעט מאד תכשירים טיפול טבעי שאסורים לשימוש בזמן ההריון ולכן חשוב מאד להתייעץ עם רופא מומחה במידה והינך מעוניינת להשתמש בטיפול טבעי בזמן הריון.
 
הריון כרוך בשינויים פיזיולוגיים משמעותיים בגוף האישה. כאשר אישה נכנסת להריון הגוף מתחיל להשתנות במטרה לתמוך בעצמו ובתינוק שבדרך. כל מערכות הגוף מתחילות לעבוד בצורה נמרצת יותר.

הלב לדוגמא צריך להזרים יותר דם, לגוף ולרחם לשליה ולעובר.
 
תקופת ההריון ובעיקר שלושת החודשים הראשונים, הינה תקופה רגישה וכל אם שבדרך מודעת למגבלות שונות של טיפול רפואי ולכן היא נמנעת מנטילה של תרופות או מזונות מסוימים העלולים להזיק לעובר.

ובכל זאת, בזמן ההריון צצות בעיות בריאותיות, שמצריכות טיפול והתייחסות , תופעות בריאותיות שכיחות כמו, צרבות, ירידה בכושר הטבעי של מערכת החיסון של הגוף, עצירות , טחורים ועוד. תופעות אלו עלולות לגרום לאי נוחות ועד לעיתים לסבל , ולכן חשוב ומומלץ לטפל בבעיה הרפואית ולפתור אותה מאשר להמשיך ולסבול.
 
הריון אינו גורם רק לשינויים גופניים אלא יש גם שינויים רגשיים שיכולים להופיע בעיקר בשליש הראשון של ההריון. נשים רבות חוות שינויים רגשיים פתאומיים שיכולים להופיע בדמוי עצבנות יתר , רגישות לכל דבר, בכי ללא סיבה כל אלה הינן תוצאה של הורמונים חדשים שקשורים להריון.
 
אני מאמין שטיפול טבעי הוא הטיפול האידיאלית להתמודד עם תופעות הקשורות להריון. הטיפול הינו טבעי וללא תופעות לוואי וניתן לקחת אותו בכל שלב ושלב של ההריון. כל שינוי פזיולוגי שקשור להריון מגביר את העומס על הגוף ועל מערכת החיסון. הגוף ינסה להתמודד עם תופעות אלה ועם עודף העומס. טיפול טבעי לא מדכאה תופעות אלה , אלא הוא מבין את התופעות הייחודיות המופיעות במהלך ההריון ומשתלבת בחוכמת הגוף כדי להתגבר עליהם. באמצעות הטיפול טבעי אנו מעניקים לאישה בהריון טיפול טבעי , ללא תופעות לוואי המשלב פתרון של גוף ונפש כאחד.

טיפול טבעי​ מביא להטבה משמעותית ב-Well Being  של האישה ההרה ומאפשר לה להגיע ללידה בצורה מיטבית.
 
הטיפול טבעי יכלול טיפול בתופעות חריפות כמו בחילות בוקר וכן בבעיות כרוניות יותר שהופיעו כתוצאה ממהלך ההריון הכוללות, כאבים בשד, כאבי ראש, בעיות עיכול, דחפי אכילה משונים, כאבי שרירים, כאבי גב, עצירות דלקות חוזרות בשתן ובריחת שתן ועוד.

  בחילות בזמן הריון


בחילות ולעיתים גם הקאות בבוקר מופיעות בזמן ההריון אבל אופייניות בעיקר בשליש הראשון. הסיבה לבחילות נובעת מעליה ברמות הורמון HCG. מקרים קיצוניים של בחילות והקאות יכולים להוביל להתייבשות ועד צורך לאשפוז. לעיתים הביטוי בחילות בוקר אינו מדויק ובחילות אלה יכולות להיות לאורך כל שעות היום. חלק מהנשים יחוו תופעות של בחילה, הקאה ואפילו סחרחורת בבוקר, אחרות יחוו זאת לאורך כל שעות היום ויש כאלה שרק בערב.
 
כדי לעזור לבחילות אלה, פיתחנו עבורך את טיפול טבעי הפועל על הגוף ועל הנפש ומפחית בצורה משמעותית את הבחילות.
 
חשוב לסגל מספר טיפים במהלך היום שיאפשרו לך להתמודד עם הבחילות במהלך ההריון:
  • יש לאכול ארוחות קטנות בתדירות גבוהה.
  • חשוב שהאוכל יהיה זמין שבמידה ותזדקקי לו, הוא יהיה תמיד לידך.
  • רצוי שהנשנושים יהיו על בסיס מלוח כמו, טוסט יבש, קרקרים או חטיפים מלוחים.
  • 4הג'ינגר ידוע בתכונות נוגדות בחילה, ניתן לטחון מעט ג'ינג'ר לתוך כלי עם מים רותחים. יש להשרות את התבלין חמש דקות במים רותחים. ניתן להוסיף דבש ולימון על מנת לעדן את הטעם. במידה ואת זקוקה לשתיה קרה, ניתן לשתות בירת ג'ינג'ר לא אלכוהולית (ניתן להשיג בחנויות טבע ובסופרמרקטים שמוכרים מזון בריאות).
 

צרבת בזמן הריון


כמעט מחצית מהנשים בהריון יסבלו מצרבת הנובעת מהשפעתו של הפרוגסטרון על הושט, אשר גורמת להרפייתו מחד גיסא ומאידך מעליה  של הלחץ התוך בטני בעקבות גדילת העובר. אכילת ארוחות ולעיתים קרובות יכולה להקל וכמו כן הימנעות ממזונות הקשים לעיכול כמו מטוגנים, חריפים או שומניים.

במרבית המקרים אפשר להיעזר בתכשירים סותרי חומצה כמו מאלוקס או טבליות  TUMS לעיתים הרופא ירשום תכשירים המורידים את חומציות הקיבה.
 
במיוחד לצרבות אלו קיים טיפול טבעי המוריד את חומציות הקיבה, מעודד את התרוקנות הקיבה ומחזק את השריר התחתון של הושט. שילוב זה מבטיח הקלה בתחושת הצרבת מבלי לגרום להפרעה בפעילות התקינה של העיכול בקיבה וללא תופעות לוואי לאם או לעובר.
 

חיזוק מערכת החיסון


העובר שבגוף האישה הינו למעשה גוף זר למערכת החיסון של האישה וכדי שמערכת החיסון לא תדחה אותו יש ירידה מסוימת בתפקוד של מערכת החיסון.

לכן, נשים רבות מרגישות שהן נוטות יותר לחלות במחלות ויראליות שונות, ללקות בדלקות שתן ומנגד נשים הסובלות ממחלות אוטואימוניות מרגישות הקלה משמעותית כתוצאה מפעילות נמוכה זאת של מערכת החיסון.
 
כדי להתמודד עם תופעה זו קיים טיפול טבעי לחיזוק כללי של מערכת החיסון המיועד להתמודד עם מחלות ויראליות וחיידקיות כאחד. טיפול טבעי ימנע הדבקות חוזרות ופגיעה משמעותית באיכות החיים בזמן ההריון.
 

דלקות שתן חוזרות


אחת הבעיות המרכזיות בזמן ההריון הינה תופעה של דלקות שתן חוזרות. דלקות אלה יכולות להיות לאורך כל תקופת ההריון, אך לרוב מופיעות יותר בשלושת החודשים האחרונים.

תסמינים של דלקת כוללים צריבה בזמן מתן שתן, תדירות גבוהה ודחיפות של מתן שתן – חוסר יכולת להתאפק. זאת הסיבה שבכל בקורת במעקב ההריון חוזרים על בדיקות שתן כיוון שיש נשים שלא תרגשנה את נוכחות הדלקת. כשיש זהום עם תרבית חיובית, חשוב לטפל במתן אנטיביוטיקה מתאימה בהתאם לתרבית אולם טיפול טבעי יכול למנוע אירועים חוזרים אלה ובמידה ויתרחשו יביא להחלמה מהירה ובטוחה יותר.
 

עצירות בזמן ההריון


אחת התופעות המציקות בזמן ההריון הינה עצירות. העצירות נגרמת כתוצאה מלחץ של העובר על המעי וכתגובה להשפעת הורמון הפרוגסטרון. תופעה זו גורמת לאי נוחות ועד סבל משמעותי ונשים רבות מחפשות פתרונות שונים לתופעה. שמירה על צריכת פירות וירקות ואכילת סיבים מרובים יכולה לעזור בתוספת שתיית מיץ שזיפים ורצוי להימנע ממשלשלים תרופתיים. ניתן להשתמש בתכשירים המכילים סיבים כגון  NORMALAXלהטבה על היציאות וריכוך היציאות .
 
טיפול טבעי מציע טיפול יעיל לבעיית העצירות על ידי שיפור תנועתיות המעי, ריכוך הצואה והרפיית השרירים לאורך המעי ובכך מתאפשר מעבר של הצואה בצורה קלה וללא כאבים. כמו כן טיפול טבעי פועל גם על הלחץ הנפשי שמסביב לנושא היציאות ובכך מביא להרפיה ולשחרור.
 

טחורים ופיסורה בזמן הריון


במהלך ההיריון ולאחריו אנו נתקלים בשתי תופעות שכיחות, המלוות בכאבים, ושתיהן קשורות לפתח היציאה ובאות לידי ביטוי בטחורים ובפיסורה. תופעות אלו הן פועל יוצא של עצירות ממושכת, שבין היתר נגרמת מנטילת כדורי ברזל במהלך ההיריון ולעיתים גם כתוצאה מהלחץ של העובר על רצפת האגן.

הטחורים או הפיסורה גורמים לכאב, אי נוחות, דימום ,קושי בישיבה וסבל. הטחורים יכולים ללוות את האישה בזמן ההריון וכן גם לאחר הלידה. טיפול טבעי מביא להקלה בתסמינים, כאשר המטרה היא למנוע הישנות של הבעיה בעתיד ולהביא להחלמתה של האשה ההרה. טיפול טבעי משפר את הזרימה בורידים, מביא לכיווצם, וגורם לשיפור בתפקוד שלהם. המרכיב העיקרי של הטיפול הינו צמח ההממליס, שמטרתו הורדת בצקת וגודש. מרכיבים נוספים מיועדים להקלה בכאב וכן מרכיבים המיועדים להשלים את הטיפול בגוף ונפש, כיוון שגם בעיית טחורים מושפעת לא פעם ממצבה הנפשי של האישה ההרה.
 
חשוב מאד לשלב שינוי בתזונה יחד עם לקיחת התכשיר הטיפול טבעי, ולהקפיד על אכילת מזון עשיר בסיבים, המסייע גם כן למניעת עצירות, כמו למשל: סובין חיטה, קמח מחיטה מלאה, פולי סויה, שעועית לבנה, גרגירי חומוס ועוד.
 

דליות ברגליים


בתקופת ההריון הרחם גדל ולוחץ על העורקים והורידים של האגן. כתוצאה מכך יש ירידה בהחזר הורידי של דם אל הלב וירידה זו תוביל לשתי תופעות שונות. האחת היא תחושת עלפון בזמן שכיבה על הגב כתוצאה מירידה בהחזר הורידי של דם אל הלב. ותופעה שנייה היא הופעה של דליות (ורידים) ברגליים עקב הקושי של דם לחזור אל הלב והצטברותו בורידי הרגליים.
 
תופעת הדליות ניתנת למניעה על יד לבישת גרביים אלסטיות תומכות.
  • יש להימנע מישיבה עם רגליים מסוקלות .
  • במידה ומתאפשר, כדאי להרים את הרגליים בכל מקום הזדמנות מסייעת מאד למנוע תופעה זו.
  • חשוב להימנע מעמידה ממושכת ככל אפשר.
 

כאבי גב


חלק גדול מהנשים יחושו בכאבי גב במהלך ההריון. הרחם הולך וגדל והיציבה משתנה ביחד עם התרחבות האגן בהשפעת הורמוני ההריון, יכולים להביא לכאבי גב וניתן לראות זאת על ידי תנוחת הליכה אופיינית של אישה הרה המחזיקה את ידה האחת מאחור על הגב ואת ידה השנייה על הבטן ההולכת וגדלה. שינוי יציבה זה מוביל לצורת הליכה שונה מהרגיל התורמת להופעת כאבי הגב ולעיתים גם ברגליים ובברכיים. שכיבה על הגב יכולה להקל על תחושת הכאב ויש למצוא את התנוחה המתאימה להקלה על כאבים אלה. שמירה על הרגלי התעמלות וחיזוק שרירי הגב התחתון יכולים למנוע את החמרת הכאבים ההלו ולהקל במידה רבה.
 
הטיפים של ד"ר שינהר להריון בריא:
  1. מעקב רפואי מסודר על ידי הרופא המטפל.
  2. לאכול טוב ונכון. מזון בריא ומאוזן תזונתית ככל האפשר: לפחות חמש מנות של פירות וירקות ביום, הרבה פחמימות כמו לחם, פסטה ואורז כבסיס לארוחות. רצוי להשתמש בפחמות מלאות ועשירות בסיבים ולהפחית אכילה של פחממות מקמח לבן. מנות חלבון כגון, דגים, בשר רזה, ביצים, אגוזים וכן מוצרי חלב. מומלץ לאכול שתי מנות דג בשבוע. דגים עשירים בחלבון, ויטמין D מינראליים ואומגה 3 . אומגה 3 חשובה להתפתחות מערכת העצבים של העובר. יש להקפיד על הצריכה הקלורית כדי לא להעלות יתר על המידה במשקל.
  3. תוספי מזון – לרוב אם האישה ההרה שומרת על תזונה מאוזנת וטובה במהלך ההריון, אין צורך בתוספי מזון, אבל אם את מודאגת לגבי איכות התזונה שלך, ניתן לצרוך תוספי מזון. חשוב שתוספי המזון יכילו חומצה פולית לפחות בשלושת החודשים הראשנים של ההריון, לקיחת חומצה פולית מפחיתה את הסיכוי של התינוק לפתח בעיות בעמוד השדרה העוברי. כמו כן יש להקפיד על קליחת ויטמין D החשוב על להתפתחות עצמות העובר.
  4. שמירה על אכילת מזון נקי ממזיקים אפשריים- יש לדאוג לאכול מזונות שבושלו היטב, להימנע מאכילת בשר נע. יש להימנע מאכילת גבינות עם עובש כגון גבינות רוקפור, יש להימנע מאכילת ביצים שלא בושלו כראוי (כמו ביצה עלומה), יש להקפיד על הגיינת ידיים, שמירה על טריות המזון, שטיפה טובה של ירקות ופירות במים וסבון.
  5. פעילות גופנית והתעמלות בזמן הריון – התעמלות סדירה יעילה מאד לאמהות שבדרך. ההתעמלות מסייעת לבניית כוח הסבולת של האם ההרה ובכך לאפשר התמודדות טובה עם משקל ההריון והמאמץ בלידה. ההתעמלות מקילה על חזרה לגזרה לאחר הלידה, מעודדת ומשפרת את האנרגיה הכללית של האם ההרה ומונעת כניסה לדכאון. פעילות גופנית טובה ומומלצת בזמן הריון הינה, הליכות , שחיה, יוגה ופילאטיס. ניתן להמשיך בפעילות ספורטיבית ככל שהגוף מאפשר לך ואת מרגישה טוב. במידה והפעילות הספורטיבית כוללת סיכון של נפילות או חבלות או עומס יתר על המפרקים יש להימנע מכך.
  6. תרגילים לחיזוק רצפת האגן – רצפת האגן הינה ערסל של שרירים בתחתית העגן. שרירים אלה תומכים בשלפוחית השתן, הוגינה ופי הטבעת. שרירים אלה יכולים להיחלש בזמן ההריון בשל עומס יתר עליהם. הורמוני ההריון גורמים גם הם להרפיה של שרירים אלה. חולשה של שרירי רצפת האגן יכולה להוביל לבריחת שתן הזמן התעטשות, צחוק או מאמץ עלולה להיות בריחה של כמויות קטנות של שתן.חיזוק שרירים אלה על יד תרגילים מתאימים בזמן ההריון יכולים למנוע תופעות עתידיות אלה. כמו כן שריר אגן חזקים יכולים להקל ולסייע לאשיה היולדת במהלך  הלידה.
  7. הפסקת שתיית אלכוהול –שתית משקה אלכוהולי יכולה להגיע במהירות לעובר דרך השליה . אין דרך לדעת כמה אלכוהול ניתן לצורך בזמן ההריון בבטחה ולכן רצוי להימנע לחלוטין משתיית אלכוהול בזמן ההריון. במיוחד חשוב להימנע משתיית אלכוהול בשליש הראשון של ההריון בשל סכנה להפלות.
  8. שתיית קופאין בזמן הריון – קפה, תה קולה, ומשקאות אנרגיה הינן בעלי יכולת מעוררת. שתיה מוגזמת של קופאין יכולה לעלות את הסיכוי להפלה. כמו כן צריכה מוגזמת של קופאין יכולה להוביל ללידת עובר בעל משקל נמוך. ההנחיות כוללות שתייה של שתי כוסות קפה נמס ליום ללא חשש.
  9. הפסקת עישון – עישון בזמן ההריון יכול לגרום לבעיות רפואיות משמעותיות עבור האם ההרה והעובר שבדרך. סכנות אלו כוללות : הפלה, לידה מוקדמת, משקל לידה של העובר נמוך, מות עריסה ועוד. עישון במהלך ההריון מחמיר גם את התופעות של בחילות והקאות (בחילות בוקר), הריון מחוץ לרחם והפרדות השליה. רצוי להפסיק עישון לחלוטין למען בריאות האישה ההרה ועוברה ויפה שעה אחת קודם.
  10. מנוחה – העייפות שאישה ההרה חשה במהלך ההריון נובעת מרמות הורמונים גבוהות הנמצאות במחזור הדם. ככל שההריון מתקדם העיפות מאותת לגוף שלך שאת צריכה להוריד הילוך. אישה שמתקשה לישון בלילה, חשוב לנסות להשלים שעות שינה במהלך היום. ואם זה בלתי אפשרי, יש לנסות למצוא דקות מנוחה בהן תרימי את רגלייך למעלה במשך חצי שעה לפחות. אם כאבי גב מפריעים בשינה, יש לנסות לשכב על צד שמאל עם ברכיים כפופות. יש לנסות שיטות הרפיה והתרגעות שמתאימות לך ושהינן בטוחות בזמן ההריון כגון: יוגה, מתיחות, נשימות עמוקות, דמיון מודרך ועיסוי. מומלץ ליידע את מדריך הכושר או המורה להתעמלות בדבר היותך בהריון על מנת שיותאמו לך תרגילים המתאימים למצבך.
 
 


להתייעצות / קביעת תור
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת


 אין במידע באתר זה תחליף להיוועצות עם רופא מומחה


מרפאה ראשית
ברודצקי 43, רמת אביב

0722-796-046
talishinhar@gmail.com

בניין רופאים, רמת אביב, תל אביב,
כניסה ב׳ (מערבית),
צמוד לשופרסל - קומה 1,
מול קופ״ח מאוחדת.

 


מרכז רפואי דוד ADMC, הרצליה
ייעוץ הומיאופתי – ביטוחים פרטיים
Admcmedical.com

רחוב דוד המלך 1, הרצליה פיתוח

 


** שימו לב ***
מרפאת שב"ן לכירורגית ילדים
לבעלי כרטיס קופת חולים מכבי ומאוחדת
** ימי רביעי בלבד **